W piątek, 28 września Matt Cutts zapowiedział na swoim Twitterze wprowadzenie update’u algorytmu Google, w wyniku którego obniżona zostanie pozycja domen Exact Match – czyli zawierających w nazwie konkretne frazy. Matt Cutts napisał: Według szefa Google webspam team’u aktualizacja miała być raczej niewielka i miała koncentrować się na niskiej jakości domenach Exact Match. Szacunkowo, opisywana zmiana algorytmu miała dotknąć 0,6% angielskich i amerykańskich wyników wyszukiwania. Portal branżowy SEO Moz przeprowadził test, w ramach którego przeanalizował próbkę danych zawierającą 1000 wyników wyszukiwania na różne frazy. Spadki odnotowało 41 domen, które przez okres przynajmniej jednego tygodnia przed wprowadzeniem update’u zajmowały miejsca w TOP10. W teście nie udało się natomiast znaleźć żadnego wyraźnego schematu spadków. Niektóre frazy wypadły poza pierwszą setkę wyników, podczas gdy inne spadły jedynie o kilka stron. Poniżej dwa przykłady przytoczonych przez SEO Moz (w nawiasie pozycja przed 29 września / pozycja po 29 września). www.

www.rdao.pl

charterschools.org (7 / 23) playscrabble.net (3 /183) Ciekawym wydaje się fakt, że spośród analizowanej próbki danych nie ucierpiała żadna domena zajmująca w wynikach wyszukiwania na określoną frazę miejsce 1. Dodatkowo, część stron która odnotowała spadki, oprócz frazy w nazwie domeny, charakteryzowała się także dużym zagęszczeniem słów kluczowych w treści, czy też linkami przychodzącymi z witryn słabej jakości. Jak wieki będzie wpływ nowej aktualizacji algorytmu na wyniki w google.pl? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Źródło: http://www.seomoz.org/blog/googles-emd-algo-update-early-data.