Niedawno na oficjalnej grupie dyskusyjnej Google dla webmasterów pojawiło się interesujące pytanie, dotyczące dużej liczby podstron w obrębie witryny, zwracających nagłówek 404.

Dokładniej, pytanie dotyczyło wpływu tego typu podstron na pozycję witryny w SERPach: I wish to ask if a website has several thousand internal URLs that are broken (point to non-existent page on the same domain), can it be a signal to Google to crawl the website less and reduce its trust in the domain? Oto odpowiedź Johna Muellera z Google: The number of crawl errors on your site generally doesn’t affect the rest of your site’s crawling, indexing, or ranking.

It’s completely normal for a site to have URLs that are invalid and which return 404 (or 410, etc).

That wouldn’t be something which we would count against a site — on the contrary, it’s something which tells us that the site is configured correctly.

Ogólnie rzecz ujmując duża liczba podstron zwracających nagłówek 404 nie ma wpływu na indeksowanie, crawlowanie przez roboty, czy też pozycje innych podstron danego serwisu.

To, że witryna posiada jakiś odsetek nieprawidłowych podstron zwracających nagłówek 404 bądź inne, jest całkowicie normalne.

Pomimo braku bezpośredniego wpływu na pozycje, należy oczywiście pamiętać, że duża liczba błędów 404 wpływa na strukturę linkowania wewnętrznego i sprawia, że nie jest ono optymalne.