Artykuły

Google Instant, Spam Wyszukiwarek
W minionym tygodniu dwie ciekawe kwestie, które mogą wydać się interesujące.Przeczytaj również: Czemu SEM'sacja? Przede wszystkim wprowadzenie Google Instant – czyli wyników wyszukiwania aktualizowanych w czasie rzeczywistym Znajdź zanim napiszesz Google Instant – będzie się działo Google Inst

Przegląd programów i narzędzi SEO
Ciekawy artykuł, który wymienia wiele ciekawych narzędzi oraz programów przeznaczonych dla tych, którzy zajmują się pozycjonowaniem. Może wybierzecie z tej listy coś dla siebie? Narzędzia SEO, programy dla pozycjonerów. program do obsługi bhp w firmiePrzeczytaj również: Raport Internet Standard: In

Reklama na YouTube
Odkąd serwis YouTube kupił gigant Google, rozpoczęły się działania w zakresie rozszerzania oferty reklamowej powiązanej z filmami wideo. Jaki jest efekt? Obecnie możemy korzystać z systemu reklam powiązanego z siecią reklamową Google AdWords, a do wyboru mamy wiele różnych możliwości zareklamowani

Jeszcze raz o Street View
Teraz mapy Google dysponują większą ilością miejsc w Polsce! Kilka dużych miast wraz z ich aglomeracjami, a także niektóre polskie drogi – to możesz już śledzić w zakresie funkcjonalności Google Street View. Więcej przeczytasz w: Obejrzyj Polskę w Street View Polska w Google Street View. www.alergi

Narzędzia Ahrefs
Jak już pewnie wiecie, Yahoo Site Explorer zakończył swoje działanie. Trzeba więc poszukać narzędzi alternatywnych. Oprócz znanego Majestic SEO doskonałym zamiennikiem YSE może być narzędzie SEO dostępne pod adresem ahrefs.com. Opisy, funkcjonalności i testy znajdziecie w poniższych artykułach

Linki nofollow a pozycjonowanie strony
Linki z atrybutem nofollow. No właśnie – czy są one w jakiś sposób korzystne w zakresie pozycjonowania serwisu? Po co i w jaki sposób je stosować. Poniżej solidna porcja wiedzy dotycząca teorii i praktyki linków nofollow. nofollow – Wikipedia Atrybut rel=”nofollow” – informacje Linki nofollow ja

Google Adwords od podstaw
Ostatnio znalazłem fajny blog, na którym autor porusza tematy związane z linkami sponsorowanymi Google Adwords. Artykuły na nim zawarte nie mają jednak specyfiki technicznej, ani też nie są skierowane do zaawansowanego grona odbiorców. Mówią one o podstawach podstaw – tak naprawdę: nad czym warto

Nowa wersja The Wayback Machine
The Wayback Machine, jedno z najbardziej znanych narzędzi do analizy historii danej witryny w Internecie osiągnęło ostatnio kolejny etap rozwoju. W swoim oficjalnym poście na blogu Internet Archive, Brewster Kahle, założyciel serwisu ogłosił, że The Wayback Machine umożliwia teraz dostęp do bazy z

IP i DNS a proces pozycjonowania
Czy DNSy mają znaczenie przy budowaniu zaplecza? Czy IP odgrywa jakąkolwiek rolę w procesie pozycjonowania? Wiele opinii, wiele niewiadomych. Autor bloga http://pozycjonowanief. pl/ stara się wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące IP oraz DNSów w kwestii pozycjonowania bazując na konkretnych przyk

KPI w Pozycjonowaniu
Jakiś czas temu szukałem informacji odnośnie KPI (Key Performance Indicators – wskaźniki wydajności lub efektywności) dla SEO. W polskich mediach był akurat z tym problem i znalazłem informacje po angielsku. Dziś w końcu można przeczytać coś interesującego w naszym ojczystym języku. KPI w SEO Po

Modyfikatory w Google Adwords
Dziś na blogu Mariusza Gąsiewskiego wpis, który prezentuje nam jak działa najnowszy modyfikator, który właśnie został wprowadzony do usług Google Adwords – modyfikator dopasowania rozszerzonego: Modyfikator dopasowania przybliżonego – nowa funkcja słów kluczowych w AdWords. dzierżawa kopiarek pozna

SEO Kąski
Poniżej kilka ciekawych artykułów dotyczących pozycjonowania i optymalizacji, które niedawno pojawiły się w sieci: Optymalizacja strony: CSS i JS – Sphyo podchodzi w tym artykule do optymalizacji trochę w inny sposób niż zazwyczaj – bierze się za JS i CSS.Przeczytaj również: Czemu SEM'sacja? P

Czy linki mogą zaszkodzić?
Tym razem zachęcam do przeczytania artykułu, który dobrze już nam znany Rand Fishkin, dodał kilka dni temu na blogu SEOmoz. Dowiemy się z niego co Rand sądzi o niebezpiecznych linkach kierujących do naszej strony. Czy płatne (niskiej jakości, spamowe) linki mogą zaszkodzić stronie w SERP’ach? Jak b

Google Mayday – Opinia Guglarza
„Reguły gry się zmieniają i algorytmy wyszukiwarek muszą nadążyć za zmieniającym się internetem” Ciekawa wypowiedź Guglarza odnośnie ostatnich zmian w algorytmie Google: Forum Google dla Webmasterów – zmiany pozycji stron Powtórzone prawie słowo w słowo to co powiedział Matt Cutts ostatnio, jednak p

Problem z indeksowaniem Google
Problemy z indeksowaniem to nieodłączny element przy pracy każdego specjalisty SEO. Mogą wynikać one z błędów na stronie, błędów w ustawieniach (działaniach) serwera, błędów optymalizacyjnych – czyli zazwyczaj z naszej winy. Mogą one zaszkodzić w odpowiednim zaindeksowaniu wszystkich naszych produ

Silesia SEM
W miniony tygodniu 10 czerwca odbyła się jedna z większych imprez SEM w kraju – Silesia SEM. Niestety osobiście nie mogliśmy się tam zjawić, jednakże na relacje zapraszamy na blogi: Relacja i Video z Silesia SEM 2010 Liveblog z SilesiaSEM 2010 Oficjalna strona konferencji: Silesia SEM. Przykładowa

Google Caffeine na 100% ;)
Google Caffeine już jest! Ten fakt w poprzednim tygodniu ogłosili nareszcie pracownicy Google. W końcu, po prawie półrocznym okresie oczekiwania nowy algorytm wyszukiwania Google zaczął funkcjonować na 100% serwerów (Google Data Center). Informacje oraz wstępnie wyciągnięte wnioski znajdziecie w w