Ostatni wpis na blogu poświęcony był update’owi algorytmu związanemu z nazwami domen dokładnie dopasowanymi do pozycjonowanych fraz. Na forach branżowych nie ucichły jeszcze komentarze i ożywione dyskusje, tymczasem na kolejną dużą aktualizację nie musieliśmy długo czekać.

5 października Matt Cutts, tradycyjnie za pośrednictwem swojego Twitter’a, powiadomił o kolejnej, trzeciej już odsłonie aktualizacji pod nazwą Pingwin. Aktualizacja ta ma na celu dalszą walkę ze spamowymi witrynami pozycjonowanymi technikami black hat, niezgodnymi z wytycznymi Google.

Promowane natomiast mają być witryny z unikalną treścią, tworzone z myślą o ludziach i dla ludzi. Zmiany zostały wprowadzone dla wszystkich języków tego samego dnia.

Według oficjalnych informacji, dotkniętych zostało około 0,3% angielskich, 0,3% włoskich, 0,4% hiszpańskich oraz 0,4% francuskich wyników wyszukiwania. Brak jest natomiast dokładnych informacji dotyczących wyników wyszukiwania w języku polskim.

Poniżej przypomnienie dotychczasowych aktualizacji o nazwie Pingwin: Pingwin 1.: 24 kwietnia 2012 (3.

1% angielskich wyników wyszukiwania) Pingwin 2.: 26 maja 2012 (mniej niż 0.

1% angielskich wyników wyszukiwania) Pingwin 3.: 5 października 2012 (0,3% angielskich wyników wyszukiwania).