Jeden z pracowników Google, Uli Lutz, zabrał ostatnio głos w sprawie narzędzia do usuwania linków przychodzących – Google’s Disavow Tool. W swojej wypowiedzi dał on trzy główne porady dla osób rozważających skorzystanie z narzędzia: 1.
Skoncentruj się na linkach wykrytych przez Narzędzia Google dla Webmasterów. 2.
Nie obawiaj się o to, że użycie Google’s Disavow Tool zaszkodzi stronom linkującym. Tak się nie stanie.
3. Pamiętaj o możliwości „hurtowego” usuwania linków z wybranych domen.
Funkcja ta pozwoli Ci zaoszczędzić wiele czasu. Najbardziej kontrowersyjna wydaje się być porada numer 2.
Chociaż Google zaprzecza jakoby użycie narzędzia do usuwania linków przychodzących miało szkodzić witrynom linkującym, wielu ludzi z branży SEO i nie tylko, posiada swoje obawy. Możliwe, że spośród witryn linkujących wybierane są te najczęściej występujące w raportach, a następnie poddawane ręcznej moderacji, na podstawie której ewentualnie nakładana jest kara.
W takim wypadku wypowiedź pracownika Google byłaby jedynie częściowo zgodna z prawdą.