Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy w branży SEO wiele się zmieniło. Wprowadzone aktualizacje algorytmu sporo namieszały w wynikach wyszukiwania nie tylko na naszym lokalnym „podwórku”, ale również globalnie. Aby nie pozostać w tyle, musimy zmodyfikować stare nawyki i schematy oraz zaadaptować się do nowej rzeczywistości. Zobacz na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas pozycjonowania. 1. Rodzaje anchorów oraz ich rozłożenie procentowe Razem z wprowadzeniem aktualizacji „Pingwin” minęły w SEO czasy linkowania tylko i wyłącznie na frazy docelowe. Niezwykle istotne stało się odpowiednie różnicowanie anchorów, linkowanie na nazwę czy też URL strony. Zbyt duża ilość odnośników z anchor tekstem dokładnie odpowiadającym pozycjonowanym frazom, w wielu przypadkach prowadzi do ukarania witryny. 2.

Optymalizacja Podczas optymalizowania pozycjonowanych witryn należy bardzo uważać aby nie przesadzić. Przesadne upychanie słów kluczowych w znaczniku title, nagłówkach, stopce czy atrybutach alt zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem. Optymalizacja TAK – ale z głową. 2. Struktura strony oraz linkowanie wewnętrzne Większe znaczenie zyskała również przemyślana oraz logiczna struktura witryny. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe kategoryzowanie publikowanych treści oraz odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Tworząc stronę internetową, przede wszystkim powinniśmy mieć przed oczami jej użytkowników. Niedawna poprawka algorytmu związanego z layoutem witryny sprawiła, że większą uwagę powinniśmy przykładać do umiejscowienia poszczególnych elementów na stronie. Wystrzegać należy się zwłaszcza nienaturalnego stosunku reklam oraz bannerów do pozostałej treści 3.

Duplikacja treści Od czasu wprowadzenia aktualizacji „Panda”, duplikacja treści stała się jednym z najpoważniejszych problemów w SEO. Kary nakładane przez Google za kopiowanie treści bywają wyjątkowo dotkliwe, dlatego zdecydowanie lepiej jest zapobiegać temu zjawisku, niż starać się eliminować problem dopiero po fakcie. Należy wystrzegać się zarówno duplikatów zewnętrznych, jak również wewnętrznych. Warto na bieżąco analizować parametry witryny w Google Webmaster Tools. 4. Jakość a nie ilość linków Czasy, w których o pozycji strony na wybraną frazę decydowała właściwie tylko i wyłącznie ilość linków przychodzących minęły już dawno. Wraz z ostatnimi aktualizacjami algorytmu stało się jasne, że linki ze spamowych witryn nie tylko nie przynoszą efektu, ale również wpływają na pozycję w sposób negatywny. Dlatego też, warto zwrócić uwagę na jakość zdobywanych backlinków. 5.

Obecność w mediach społecznościowych Warto pamiętać o tym, że SEO to nie tylko link-building. Od pewnego czasu wzrasta znaczenie obecności w mediach społecznościowych. Jest to świetny sposób na reklamę swojego brandu oraz zwiększenie ruchu na witrynie. Dobrym pomysłem jest systematyczne prowadzenie bloga firmowego, gdyż jak wiadomo Google nagradza świeże, wartościowe treści. 6. Śledzenie zmian algorytmu na bieżąco. Google wprowadza rocznie ponad 500 większych bądź mniejszych zmian w swoim algorytmie wyszukiwania. Zmiany te na pewno warto śledzić na bieżąco, gdyż im wcześniej będziemy o nich wiedzieć tym wcześniej będziemy mogli podjąć kroki zaradcze. Źródło inspiracji: http://best-seo-software-reviews.

com/seo-optimization/10-new-things-seos-should-care-about-for-2012/.